گردش به دور برج محالات | بررسی بازی “Spiral”

| ۱۱:۳۰ دقیقه، ۹ اسفند ۱۳۹۵ | خبر

بین چالش‌برانگیز یا غیرممکن بودن یک بازی مرز مشخصی وجود دارد. اگر بازی‌ساز موفق به درک و دریافت این مرز نشود و بازی خود را تا حدی سخت کند که غیرمنصفانه واکنشی بدون خطا و کاملا ایده‌آل از انسان انتظار داشته باشد بازی به یک بازی غیرممکن تبدیل می‌شود و عملا همه‌ی ارزش خود را می‌بازد.

بازی Spiral اسیر همین نمونه از بازی‌سازی است و برخلاف دیگر بازی‌های سخت و چالش‌برانگیز سازنده‌اش که کم هم نیستند، یک بازیِ غیرممکن و غیرقابل تحمل است. در این بازی شما باید با ضربه زدنِ به موقع روی صفحه‌ی گوشی خودتان، توپی که در یک سراشیبی گردان از یک برج پایین می‌رود را بالا بپرانید تا با موانع پیش‌رو برخورد نکند. مکانیسم گیم‌پلی بازی ساده و البته مثل دیگر بازی‌های مشابه خلاقانه به نظر می‌رسد اما بازی به گونه‌ای طراحی شده است که شما باید دقت بسیاری داشته باشید و اگر کاربر صدم ثانیه‌ای در پراندن توپ تاخیر یا تعجیل کند خواهد باخت. چنین دقتی از کسی که برای سرگرم شدن مقطعی به سراغ این‌چنین بازی ساده‌ای روی تلفن همراه خود رفته بعید است.

بازی ابدا مخاطب خود را نمی‌شناسد و اجازه‌ی نفس‌کشیدن به کاربر نمی‌دهد به همین دلیل با وجود همه‌ی خوبی‌هایی که دارد شکست می‌خورد. در این بازی شما کم و کاستی از لحاظ دیداری حس نمی‌کنید و صداگذاری هم قطعا نقش مکمل همیشگی خود را بازی می‌کند، اما بازی جواب نمی‌دهد چون به وفور به دیواره برخورد خواهید کرد و باید از ابتدا شروع کنید.




هیچ

نظری درباره این مطلب ثبت نشده است


مهمترین خبرهای دیروز