بهترین‌ها چگونه ساخته شدند؟ – No More Heroes

سری مقالات The Making of a VG به ترجمه‌ی مسعود تیموری، هر شماره به سراغ یک بازی محبوب می‌روند و از شکل‌گیری و روند ساخت آن می‌گویند. بازی‌نما را دنبال کنید...

| ۱۰:۴۲ دقیقه، ۱۰ دی ۱۳۹۷ | خبر

چگونه سودا ۵۱ با الهام گرفتن از اطرافیان بی‌عرضه‌اش، اکشن نامتعارف خودش را به دنیا معرفی کرد
سازنده: Grasshopper Manufacture
ناشر: Marvelous Entertainment
پلتفرم: Wii
محصول: ژاپن
سال عرضه: ۲۰۰۷

همه چیز از تراویس تاچ‌داون شروع شد. ضدقهرمان نامتعارفی که دنیای بازی‌های ویدئویی در چند دهه‌ی فعالیت‌اش، کمتر نمونه‌ای مثل آن به خودش دیده. زندگی تاچ‌داون داستان یک اوتاکوی آمریکایی‌تبار را روایت می‌کند که قصد دارد یکی از تصمیم‌های احمقانه‌ی خودش را عملی کند. ماجرا از این قرار است که تراویس قصد دارد با استفاده کاتانایی به‌خصوصی که اخیرا از یک حراجی آنلاین برنده شده، وارد بازی قاتل‌های حرفه‌ای شود و در آن میان خودش را نشان دهد. ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که متوجه شوید تمام این کارها برای تحت تاثیر قرار دادن معشوقه‌ی تراویس است. این چند خط تنها شروعی برای غرق شدن در دنیای No More Heroes است. وقتی گویچی سودا با ایده‌های پراکنده‌اش شروع به ساخت این بازی کرد، تمام اهداف دنباله‌رو این تصمیم شدند.

سودا بارها در مصاحبه‌های متعدد گفته بود که منبع الهام اصلی‌اش برای طراحی تراویس تاچ‌داون، شخصیت Jackass از سری تلویزیونی با همین نام –با بازی جانی ناکس‌ویل- است. «من می‌خواستم تراویس را مثل یک بچه‌ مدرسه‌ای بزرگسال طراحی کنم که با وجود کاراکتر شوخی که دارد، موقعی که جدی می‌شود هیچ چیز جلودارش نیست. تراویس عاشق دعواست.» سودا این‌ها را شخصا در حالی به ما می‌گفت که در دفتر توکیوی استودیو Grasshopper با او مشغول به صحبت شدیم. جایی که طراحی داخلی آن بی‌شباهت به اتاق هتل تراویس در بازی نبود. «تراویس مقداری از نظر شخصیتی به خودم نزدیک است. اگر من یک اوتاکوی آمریکایی بودم، مسیر زندگی‌ام به کجا ختم می‌شد؟ قطعا من هم کارم به آدم‌کشی می‌کشید!» سودا در حالی که به حرف خودش می‌خندد، جمله‌اش را تمام می‌کند: «تراویس یک شخصیت نزدیک به واقعیت یک انسان است و این موضوع کاملا برای یک بازی اکشن جواب می‌دهد.»




هیچ

نظری درباره این مطلب ثبت نشده است


مهمترین خبرهای دیروز