Prototype 2 | مرسر در مقابل هلر

Prototype 2 | مرسر در مقابل هلر

| ۰۷:۱۳ دقیقه، ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ | خبر

Spread the love

هنگامی که صحبت از ساخت دنباله‌ای برای یک فرانچایز می‌شود، نکات زیادی به ذهن سازندگان خطور می‌کند و معمولا تغییرات بسیار بزرگ نظیر عوض کردن شخصیت اصلی، کاری نیست که یک استودیو بخواهد انجام دهد. با این حال استودیوی Radical Entertainment، سازنده‌ی بازی، ریسک بزرگی کرده و شخصیت اصلی Prototype 2 را تغییر داده است.

در نسخه‌ی قبل شما در نقش اَلکس مِرسر یک ضد قهرمانِ هیولا مانند که از لحاظ ذهنی دچار مشکل بود بازی می‌کردید و در طول بازی به دنبال کسی بودید که شما را به یک ماشین قتل تبدیل کرده است. اما در نسخه‌ی دوم اَلکس در نقش شخصیت منفی داستان قرار گرفته و جای خود در نسخه‌ی پیشین را به گروهبان جیمز هِلر می‌دهد. گروهبان هلر که به تازگی از افغانستان بازگشته است متوجه می‌شود که همسر و فرزندش بوسیله‌ی ویروسی که مرسر به اشتباه در حین بازجویی از الیزابت گرین آزاد کرده است، کشته شده‌اند.

در نسخه‌ی دوم اَلکس در نقش شخصیت منفی داستان قرار گرفته و جای خود در نسخه‌ی پیشین را به گروهبان  جیمز هِلر می‌دهد
در نسخه‌ی دوم اَلکس در نقش شخصیت منفی داستان قرار گرفته و جای خود در نسخه‌ی پیشین را به گروهبان جیمز هِلر می‌دهد

بگذارید در مورد داستان بازی کمی بیشتر بگویم. حوادث و اتفاقات Prototype 2، چهارده ماه پس از آلوده شدن نیویورک به ویروس Blacklight رخ می‌دهند. بر اساس میزان آلودگی به این ویروس، نیویورک به سه منطقه تقسیم شده است. منطقه ی قرمز جایی است که ویروس Blacklight بدون هیچ مانعی گسترش پیدا می‌کند و به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. اینجا خانه ی الکس مرسر است. منطقه ی زرد جایی است که ویروس با کم ترین سرعت به رشد خود ادامه می‌دهد. این منطقه بسیار شلوغ بوده و پر از کلبه های محقر و افراد فقیر و بی خانمان است. منطقه‌ی سبز جایی است که ویروس Blacklight حضور ندارد و کاملا شبیه به نیویورکِ قبل از آلودگی است با این تفاوت که به شدت توسط نیروهای Blackwatch مراقبت می‌شود. گروهبان هلر که پس از مرگ همسر و فرزندش از نظر روحی به شدت آسیب دیده و در خطرناک‌ترین عملیات های Blackwatch شرکت می‌‍کند تا اینکه بمیرد و به خانواده اش بپیوندد. اما بر خلاف انتظارات، هلر در تمامی ماموریت‌ها عکس‌العمل خوبی نشان داده و موفق می‌شود. به این ترتیب او مورد توجه الکس مرسر قرار می‌گیرد. در یکی از این ماموریت‌ها، جیمز پس از انجام وظیفه به شدت زخمی شده و در حال مرگ قرار می‌گیرد، اما الکس، که در این نسخه بر خلاف گذشته به کاراکتری منفی تبدیل گشته و ویروس را گسترش می‌دهد، Blacklight را به او تزریق و هلر را به هیولایی مثل خودش تبدیل می‌کند.

طراحی آرت‌ورک‌های این بازی توسط هنرمند ایرانی‌‌تبار، آقای «شان بی‌غم» انجام شده است

طبق گفته‌ی سازندگان بازی، بخش اصلی داستان مربوط به تقابل مرسر و هلر و بخش دیگر بازی بسیار پیچیده و درگیر کننده است به طوری که بازیکن به سختی می‌تواند آن را دنبال کند. در نسخه ی اول بازی، هدف مرسر بسیار ساده بود و به عقیده ی من، سازندگان فقط به یک داستان پیش پا افتاده نیاز داشتند که با استفاده از آن بتوانند به شما قدرت سلاخی کردن هر که را دوست دارید بدهند. به نظر می رسد این روند در نسخه ی دوم هم ادامه پیدا کرده باشد. انتقام گرفتن که می توان گفت ساده ترین موضوع ممکن برای ساخت دنباله برای یک بازی است، پایه‌های اصلی بازی را تشکیل می دهد. پس همه چیز از نظر داستانی بسیار ساده به نظر می‌رسد و عمق خاصی در آن دیده نمی‌شود.

البته هیچ کس از چنین بازی‌هایی انتظار یک داستان قوی را ندارد و همین که فقط یک ماجرا برای دنبال کردن وجود داشته باشد کافی است. گیم پلی و ساختار مبارزات مهم ترین فاکتور برای بازی هایی نظیر Prototype است. در نسخه‌ی اول، سازندگان می‌خواستند مبارزاتی سریع با امکان استفاده از انواع و اقسام کومبو ها، اسلحه ها و کلاً هر چیزی که دم دستتان بود را به شما بدهند. رادیکال تا حدی در این راه موفق بود،اما تلاش آن ها برای ارائه ی چنین چیزی کافی نبود و از برخی جهت ها با شکست مواجه شد. به طور مثال برخی اوقات توسط موشک و وسیله‌ای که اصلاً آن را در صفحه نمی‌دیدید، مورد هدف قرار می‌گرفتید. این چیزها فقط باعث می شود اعصاب گیمر بهم بریزد و کنترلی که باید روی شخصیت بازی داشته باشد را از دست بدهد. مسائلی از این دست باید تغییر می‌کرد.

موضوع دیگر، نحوه ی گرفتن ماموریت های جدید بود که در ابتدای نسخه‌ی اول بازی چندان خوشایند نبود. الکس از دوست دختر سابق خود ماموریت و اطلاعات لازم برای هر مرحله را دریافت می کرد، که بسیار غیر منطقی و مسخره به نظر می‌رسید! در نسخه‌ی دوم اینمشکل به نحوی توسط رادیکال بر طرف شده و اکنون جیمز هلر برای گرفتن ماموریت می تواند شبکه ی ارتباطی دشمن را هک کرده و اطلاعات لازم برای از بین بردن دشمنان و جلوگیری از گسترش ویروس Blacklight را بدست آورد.

تغییرات عمده‌ی دیگری در بازی صورت گرفته و رادیکال برای تبدیل هلر به بدترین هیولای ممکن تلاش می‌کند! قدرت های ویژه‌ای که پیش از این مرسر از آن ها استفاده می‌کرد؛ اکنون با اندکی اصلاح و البته قدرت تخریبی بیشتر به جیمز منتقل شده‌اند. به طور مثال پیچک‌های سیاهی که از بدن هلر بیرون می‌زند قدرت بیشتری پیدا کرده و دشمنانی که دور او حلقه زده اند را براحتی از بین می‌برد. یکی از قدرت‌های جدید هلر در P2 ،توانایی ساختن بمب، از افراد مختلف است. این نیرو که BioBomb نامیده می‌شود؛ با انتقال ویروس از هلر به بدن دشمنان از آنها یک بمب قوی می‌سازد که می تواند اشیاء مختلفی را از بین ببرد. در نهایت، علاوه بر قدرت های ویژه، جیمز همانند الکس توانایی استفاده از اسلحه ها و ماشین های نظامی را هم دارد.

هوش مصنوعی یکی از ضعف‌های نسخه‌ی اول بازی به شمار می‌رفت.خوشبختانه Radical Entertainment با زیرکی این ضعف را تشخیص داده و به گفته‌ی Matt Armstrong، مدیر طراحی بازی، آن‌ها نهایت تلاش خود را می‌کنند تا هوش مصنوعی بازی را هر چه بیشتر ارتقا دهند.

از دیگر اقدامات رادیکال، ارتقا موتور بازی بود. در Prototype 2 از موتور نسخه‌ی دوم موتور Titanium بهره گرفته شده که نسبت به ورژن قبلی این موتور توانمند‌تر به نظر می‌رسد. این موتور توانایی ساخت محیطی با جزئیات و گرافیک بهتر را به سازندگان داده است.

با اینکه نسخه ی اول Prototype مشکلات بسیاری داشت، اما گیم پلی نسبتا خوب آن باعث سرگرمی و لذت بخش بودن بازی برای گیمرها می‌شد. سازندگان بازی در استودیوی Radical Entertainment با تشخیص این ضعف ها و درس گرفتن از آنها و همچنین نو آوری در گیم پلی بازی، در تلاش‌اند نسخه‌ی دوم Prototype را به عنوانی شایسته و پیشرو در سبک Open-World Action تبدیل کنند. هر چند که خودشان می‌دانند راه سختی را در پیش خواهند داشت و رقیبان قدرتمندی روبرویشان قرار خواهد گرفت.




هیچ

نظری درباره این مطلب ثبت نشده است