پیش نمایش  بازی Dead Island: Riptide | بازگشت به بهشت خونین

پیش نمایش بازی Dead Island: Riptide | بازگشت به بهشت خونین

| ۰۹:۵۸ دقیقه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ | خبر

 

 

زامبی ها امروزه یکی از بهترین راه های درآمد شرکت های بزرگ بازیسازی به شمار می‌روند.این موجودات در دهه ۹۰ با عناوینی چون Resident Evil پا به دنیای مخاطبین سبک Horror گذاشته و در طول بیست سال تا جایی پیش رفته اند که سازندگان Call Of Duty را هم تحت تأثیر خود قرار داده و در گوشه ای از منوی این سری بزرگ نیز نامشان می‌درخشد.در سال ۲۰۰۶ استدیو Techland به فکر ساخت یک عنوان زامبی‌کشی با شکل و شمایلی متفاوت افتاد و این طرح خود را با نام Dead Island به عموم معرفی نمود.البته مراحل ساخت آن را تا سال ۲۰۱۱ ادامه داد و هر سال با بهانه های مختلفی ماه به ماه آن را با تأخیر مواجه کرد.این بازی با موفقیت نسبتاً خوبی در بین مخاطبان ظاهر شد و راه ادامه دادن داستان را برای سازندگانش باز نمود.در ماه سپتامر سال گذشته Techland با پخش تیزری عنوان Dead Island: Riptide را معرفی نمود که ادامه دهنده داستان نسخه قبلی اش می‌باشد.

داستان Dead Island در یک مکان گردشگری جذاب به نام Banoi رخ می‌دهد و نمایانگر فردیست که مشغول تفریح و خوش گذرانی است.اما به یک‌باره همه چیز تغییر می کند و محیط های پیرامون همچون جهنمی پر از موجودات شیطانی شده که قصد دارند شخصیت اصلی را نابود کنند ولی او از دست آن ها فرار کرده و به گروهی از بازماندگان ملحق می‌شود که به قصد رهایی از دست زامبی های وحشی به دل ‌Banoi می‌روند.این بازی موافقان و مخالفان متعددی را داشت.دسته ای از منتقدین عقیده داشتند که این عنوان از داستانی ضعیف و کلیشه ای تشکیل شده است که نظیرش در گذشته بارها مشاهده شده.ولی از یک سوی دیگر افرادی بزرگ چون کوجیما معتقد بودند که Dead Island پدیده ای تازه در دنیای زامبی‌کشی می‌باشد که با وجود تم اکشن کلاسیک نسبت به رقیبانش بی‌همتاست.حال در کنار این مسائل Riptide قرار است که بازگشت چهار شخصیت پایه نسخه قبلی به Banoi را به تصویر بکشد و هدف ها و چالش های تازه ای را برای بازیکنان به وجود بیاورد.سازندگان دلایل تازه ای از برگشتن کاراکتر ها به جزیره را بیان می کنند و می گویند که قصد دارند تا پلیر‌ها باقی انسان های بازمانده در جزیره را نجات دهند و منشأ ورود زامبی ها را یافته و به کلی آن را نابود سازند.
یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت Dead Island گیم پلی آزاد آن(دنیای باز)می‌باشد که با روند اول شخص دنبال می‌شود.شما قادرید تا در هر مکانی از Banoi ظاهر شده و به انجام مأموریت های درون نقشه بپردازید.حالا می توانید ادامه این کار را در Riptide دنبال کنید.هدف اصلی این نسخه جمع کردن XP های فراوان حاصل از نابودی موجودات اهریمنی و ارتقا دادن سطح بازیباز می‌باشد.علاوه بر آن اگر نسخه پیشین را انجام داده باشید،لول ها و امتیازات دریافت شده شما به بازی جدید منتقل می‌شود.با این که کار تیمی معیار اصلی عنوان قبلی بود اما اینبار خواهید دید که بازیباز در اکثر اوقات باید تنهایی به لشکر زامبی ها حمله ور شود.
 
 
 
آزادی عمل در بازی می‌تواند یکی از دلایل بالا رفتن دلهره در طول انجام مأموریت ها باشد.زامبی ها ممکن است از هر مکانی که در اطراف بازیباز وجود دارد بیرون آمده و به یکباره با سرعت بسیاری به سمت او حمله ور شوند.مثلاً وقتی از پایین یک منطقه روستایی رد می‌شوید امکان دارد که چند زامبی از بالای یک پل شکسته به یکباره بر روی سرُصورتتان پریده و شروع به چنگ زدن بکنند.حتی ممکن است که چند نفری درون آب های کم عمق رودخانه کمین کنند و منظر می‌ایستند تا بازیباز با یک قایق از آن مکان رد شود تا او را به محاصره خود در بیاورند.برخی دیگر نیز به شکل جنازه انسان ها بر روی زمین افتاده اند و امکان دارد شما بی‌توجه از کنارشان بگذرید ولی به یکباره آوای وحشتناکشان از پشت سر بلند می‌شود.آن ها در مواقعی از درون زمین نیز بیرون می‌آیند و همچون مانعی راه شما را مسدود می‌کنند.افزایش سطح بازیباز تنها با کشتن زامبی ها حاصل نمی‌شود.شما با انجام اهدافی که گیم پلی پیش پایتان قرار می‌دهد نیز می‌توانید لولتان را بالا ببرید.مثلاً در برخی اوقات ممکن است که بازی از بازیکنان بخواهد تا به جنگل رفته و چند LMG را جستجو کنند.اگر موفق شوید و آن ها را نزد تیم خود ببرید،درجه جدیدی را اخذ خواهید کرد.علاوه بر آن این امکان وجود دارد که در گوشه ای از جنگل یکی از پایگاه ها به تسخیر زامبی ها در آمده باشد که با آزاد کردن آن می‌توان XP دریافت کرد.روند درگیری های تن‌به‌تن در این نسخه هم دنبال می‌شود.اگر تعداد زامبی ها کم باشد می‌توانید به سمتشان حمله کنید و با مشتُ لگد به مبارزه کردن بپردازید.کارد های بزرگ و چوب ها نیز یکی دیگر از راه های دفاعی می‌باشند که در بیشتر مبارزات نزدیک مورد استفاده قرار می‌گیرند.وجود روند اکشن سبب گشته که در چنین زمان‌ هایی تم بازی به یک عنوان Hack & Slash شبیه شود و حس تازه ای را برای بازیباز به وجود بیاورد.
زامبی های درون بازی اشکال مختلفی دارند و سطح قدرتشان نیز با یکدیگر متفاوت است.برخی از آن ها کوچک هستند و قدرت آنچنانی برای حمله کردن ندارند ولی در مقابل ممکن است شما به موجوداتی ده برابر خود بر بخورید که حتی نگاه کردن به آن ها در دلتان وحشت می‌آفریند! اصلی ترین کاری که در مقابله با این موجودات باید انجام دهید این است که نگذارید به شما نزدیک شوند.آن ها در هنگامی که به بدن کاراکتر دست می‌زنند ماده ای را ترشح کرده که باعث کم شدن سطح سلامتی می‌شود.هرچه میزان خون کمتر باشد،بازی روند کند تری پیدا کرده و توانایی های بازیباز کاهش می‌یابد تا جایی که به صفر رسیده و او می‌میرد.در چنین لحظه ای به آخرین Checkpoint خود باز خواهید گشت و بازی دوباره از سر گرفته می‌شود.
 
 
 
در بازی قبلی قسمت مولتی پلیر یکی از جذاب ترین بخش ها به شمار می‌رفت.حضور دوستانتان در کنار شما باعث به وجود آمدن حس رقابت برای کشتن زامبی ها می‌گشت و این کار تا ساعت ها می‌توانست درگیرتان کند.Riptide هم از این قاعده مستثنی نیست.در این عنوان می‌توانید با مُد های متنوع به کل کل با دیگر بازیکنان بپردازید و امتیاز جمع آوری کنید. Co-Op چهار نفره در این نسخه نیز حفظ شده است تا پلیر ها مراحل اصلی را هم در کنار دوستانشان دنبال کنند.
ابزار ها، امکانات و سلاح های درون بازی آپگرید شده اند و بخش های جدیدی را دربرمی‌گیرند.مهمترین آیتم های Riptide امکانات دفاعی می‌باشند.بازیباز باید سعی کند پایگاهی که یارانش در آن حضور دارند را از دست زامبی ها در امان نگه دارد.شما می‌توانید با استفاده از فنس های فلزی ورودی خانه ها را مسدود کنید و در محیط بیرونی آن نیز بمب های دستی را قرار دهید،دشمنان شما معمولا هر چند دقیقه یکبار به سمتتان حمله ور خواهند شد.جعبه کمک های اولیه که برای تأمین سلامتی می‌باشد نیز وجود دارد که سازندگان برای اینکه سطح بازی را بیشتر دشوار کنند تعداد آن ها را نسبت به قبل کمتر نموده اند.قایق ها یکی از وسایل نقلیه در گیم‌پلی می‌باشند که برای عبور از موانع ،سرعت بخشیدن در حرکت و جابه‌جایی آیتم هایی چون اسلحه و ابزار های بزرگ در مکان های آبی بسیار پرکاربرد خواهند بود.
مکان های جدیدی از Banoi در Riptide به نمایش در آمده است که قسمت های روستایی،رستوران ها و هتل های ساحلی،دریاچه ها و بخش عظیمی از جنگل های مرموز درون جزیره را دربرمی‌گیرند.گیم‌پلی بازی برای اینکه بازیباز سردرگم نشود یک MiniMap را نیز در کنار صفحه و همچنین نقشه بزرگی از جزیره را در منوی بازی قرار داده است. قسمت اهداف متفرقه نیز در Riptide وجود دارد که در کنار مأموریت های اصلی در نقشه قرار گرفته است که تنها سازندگان به وجود این مراحل اشاره داشته اند و جزئیات مفصلی از آن را منتشر نکرده اند.
 
 
 
در ویدیو های به نمایش در آمده چیزی از پیشرفت در قسمت گرافیکی مشاهده نشد.بازی هنوز هم با همان بافت های ضعیف دنبال می شود و محیط های پیرامون بازیباز چندان رنگ واقعیت ندارند.چهره ی کارکتر ها هنوز ابتدایی است،حتی مشاهده شد که لب آن ها در حین سخن گفتن گشوده نمی‌شود و حالتی کارتونی دارند.در عوض همچون گذشته طراحی هنری بسیار چشم نواز است و پتانسیل بالایی را در گیم پلی به وجود آورده.رنگ بندی جنگل ها بسیار زیبا و دل نشین است.از سویی دیگر آیتم های بازی نظیر باران،آب و انفجار طعم تغییر را چشیده و شکل جدیدی را به خود گرفته‌اند.در هر حال تمام آرزوی بازیکنان این است که Riptide با Chrome Engine 5 ساخته نشود!Techland اصلاً نتوانسته نمایش خوبی را با این انجین محیا کند و اختلالات پایه‌ای این موتور سبب گشته تا دو عنوان قبلی این استدیو به مشکلات بسیاری اعم از وجود باگ ها بر بخورند.هم اکنون نیز تیم سازنده آنچنان به این موضوع اشاره نداشته است تا بتوانند وقت بیشتری را برای طراحی و ساخت بازی صرف کرده و نمایش جدیدی را برای مخاطبین خود به وجود بیاورند.
Dead Island بازی به نسبت خوبی بود که توانست چشم بسیاری از دوستداران زامبی ها را به سمت خود بکشاند.حال باید دید که عنوان Riptide که به صورت Spin-Off است چقدر می‌تواند موفق باشد.به گفته سازندگان آن ها قصد دارند تا اکثر اشتباهات نسخه ابتدایی بازی را پوشانده و با بالابردن پتانسیل آن یک عنوان جدید را ارائه دهند. در آخر نیز این سوال ممکن است برای هر شخصی پیش بیاید که همانند دو سال پیش آیا در VGA امسال هم نامی از این بازی برده خواهد شد؟




هیچ

نظری درباره این مطلب ثبت نشده است