پیش نمایش بازی Quantum Break | تجربه‌ی نهایی Remedy

پیش نمایش بازی Quantum Break | تجربه‌ی نهایی Remedy

| ۱۲:۰۱ دقیقه، ۵ مرداد ۱۳۹۲ | خبر

 

 

در بازی انحصاری Remedy برای Xbox One، یعنی Quantum Break، پس از اینکه آزمایشی در دانشگاه Riverport از کنترل خارج می‌شود، زمان در هم می‌شکند و تجزیه می‌شود. کارگردان هنری بازی، Sam Lake، می‌گوید: ” موضوع بازی در مورد زمان است. این معمایی در مورد سفر در زمان و خطر فرو ریختن آن است.”

این داستان، حول گیم‌پلی‌ای که ازعناوین شوتر سوم شخص قبلی Remedy یعنی  Alan Wake و Max Payne قرض گرفته شده است، جریان می‌یابد و تجاربی که این شرکت در طی این سال‌ها با انتشار عناوین گذشته‌ی خود کسب کرده است، آن‌ها را در ساخت هر چه بهتر بازی یاری می‌دهد.

Quantum Break که مایکروسافت خود آن را منتشر می‌کند، یکی سریال تلویزیونی مرتبط با بازی‌ هم خواهد داشت. این عنوانی است که داستانش را با استفاده از چند نوع برنامه‌ی چند رسانه‌ای، می‌سازد و پیش می‌برد. در Quantum Break، شما کنترل دو شخصیت را بر عهده دارید و در حالی که در آن پیش می‌روید، داستان‌های بازی و سریال اکشن زنده با یکدیگر ادغام شده تا دنیای Quantum Break را بوجود آورند.

 

 

Lake می‌افزاید: ” راه‌های متعددی وجود دارد که بازی و سریال با هم پیوند می‌خورند. با وجود این، لازم به ذکر است که ما عنوانی به صورت «ماجراجویی خودتان را انتخاب کنید» نمی‌سازیم، که در آن، به سادگی، یک داستان خوب به چندین داستان ضعیف‌تر تبدیل می‌شود. برای ما بیشتر به این صورت است که یک داستان قوی، بر اساس کارهای شما، به چند روش بازگو می‌شود.”

ساختار قسمتی Quantum Break بر اساس شخصیت‌هایی ساخته شده است که قابلیت دستکاری کردن زمان را دارند. در بازی زمان آشکارا شکسته می‌شود، درجایی که دنیا متوقف و منجمد می‌گردد و زمان با خشونت به جلو برده می‌شود. دو قهرمان اصلی بازی که شما کنترل آن‌ها را به عهده دارید، Jack Joyce و Beth Wilder نام دارند. این دو در معرض آزمایشی که پیشتر ذکر شد قرار داشته‌اند و به این ترتیب قدرت کنترل زمان را بدست آورده‌اند. شخصیت منفی بازی که Paul Serene نام دارد نیز این قابلیت سود می‌برد. اینکه هر شخصیت چگونه از قدرتش استفاده می‌کند، تفاوت بسیار زیادی دارد، اما بازیکنان نیز می‌توانند با کارهای خود در بازی، تصمیمات و انگیزه‌های خاص آن‌ها را نیز شکل دهند.

هر چند داستان اصلی Quantum Break بر اثر اعمال شما تغییری نمی‌کند، اما بازی به بازیکنان اجازه می‌دهد از طریق سیستمی که با نام « نقاط اتصال در زمان» خوانده می‌شود، با تصمیماتی که می‌گیرند اندکی از مسیر اصلی داستان منحرف شوند.

 

 

Lake در این مورد توضیح می‌دهد: ” انتخاب‌های شما در نقاط اتصال، بخش بزرگی است که تجربه‌ی شخصی شما در بازی، و «کات کارگردان» شخصی سازی شده شما از سریال تلویزیونی را تعریف می‌کنند. همه‌ی این لحضات اتصالی، لحظاتی بزرگ و به یاد ماندنی، با پیامدهایی بزرگ هم در بازی و هم در سریال، هستند.”

Remedy با افتخار تایید می‌کند که برخی از ایده‌های بازی را از فرهنگ عمومی و مشهور عصر حاضر الهام گرفته‌اند و باور دارند که بهترین شخصیت‌های منفی در فیلم‌های اکشن، آن‌های هستند که بزرگتر از قهرمانان هستند و همه‌ی صحنه‌ی فیلم را مال خود می‌کنند. Paul Serene شخصیت بد Quantum Break، بر پایه‌ی همین عقیده ساخته شده است و قابلیت‌ها و توانایی‌های وی در کنترل زمان از دو شخصیت دیگر بسیار بیشتر است. Serene می‌تواند بخش‌هایی از زمان‌های دیگر و از آن مهم‌تر آینده را ببیند.

Remedy در این باره می‌گوید: ” در فیلم‌های اکشن همیشه صحنه‌هایی وجود دارد که در آن شخصیت بد فیلم در حال نقشه کشیدن و انجام دادن کارهایش است. در Quantum Break شما می‌توانید در لحظات اتصالی به جای شخصیت منفی بازی کنید و تصمیم بگیرید کدام آینده از پیش رویتان بگرد.”

 

 

تصمیماتی که هر بازیکن در این نقاط اتصالی می‌گیرد، در بقیه‌ی مراحل  بازی اثر می‌گذارند. در یکی از دموهایی که از گیم‌پلی بازی نمایش داده شده است، یکی از این لحظات به نمایش در آمده است. در این دمو، شخصیتی در وسط صحنه‌ی جرمی ایستاده است، سپس دو کپی شبح گونه از او در دو جهت مخالف حرکت می‌کنند و به بازیکنان نشان می‌دهند برای به پایان رساندن این صحنه کجا می‌توانند بروند و چکار می‌توانند انجام دهند.

بر اساس صحبت‌های Remedy، برای به پایان رساندن بازی، نیازی به تماشای سریال Quantum Break ندارید، هر چند تماشای آن اطلاعاتی به بازیکنان می‌دهد که بوسیله‌ی آن می‌توانند محتوای بیشتری را در بازی آزاد کنند.

Quantum Break تا به حال زیاد به نمایش گذاشته نشده است و اطلاعات زیادی از آن در دسترس نیست. در یکی از تریلر‌هایی که از گیم‌لی بازی نمایش داده شده است، Beth Wilder و Jack Joyce به دنبال دانشمندی می‌گردند که از نقشه‌ی Serene اطلاعات دارد. Serene که با استفاده از نیرویی که دارد آینده‌ی دانشمند و خیانتش را دیده است، تلاش می‌کند با پایین آوردن یک هواپیمای بدون سرنشین بر روی دفتر کارش، او را بکشد، اما ناهنجاری‌ای در زمان باعث ثابت شدن صحنه می‌شود درحالی که انفجار هواپیما، اتاق را به لرزه در می‌آورد.

 

 

هنگامی که بث و جک وارد صحنه می‌شوند، دانشمند را می‌بینند که در حال پرواز رو به عقب در هوا ثابت ایستاده و به شدت ترسیده است. صحنه‌ بسیار زیبا و شگفت انگیز است. قطعات ریز و درشت در هوا معلق هستند. تکه چوب‌هایی از میز دانشمند به همراه خرده شیشه‌هایی که از شکستن پنجره‌ها به اطراف پخش شده‌ است، مانند تابلویی هنری در وسط اتاق قرار گرفته‌اند.  در این هنگام جک تلاش می‌کند با کنار زدن قطعات معلق در هوا به دانشمند برسد.

هنگامی که جک با جسمی که به سمتش در حرکت است مواجه می‌شود، با حرکتی شبیه به راه رفتن شخصیت Assassin’s Creed در شلوغی، آن را کنار می‌زند و پیش می‌رود. جزئیات اشیا‌ء بسیار گسترده و عالی می‌باشد، از تراشه‌ها و قطعات بزرگ چوب گرفته تا خرده ریزها و بخش‌های تیز شیشه‌ای که همه‌ی آنها با نزدیک شدن جک به هدفش، به کناری پرتاب می‌شوند.

جک با استفاده از قابلیتی که دارد، دانشمند را از زمان جدا می‌کند. او که به همراه انفجار در هوا ثابت شده است، پس از اینکه جک بدنش را به او نزدیک می‌کند بیدار شده و خرابی اتاقش را نظاره‌گر می‌شود. جک بر سر زن ترسیده داد می‌زند: ” من به تو آسیب نمی‌رسانم اما نمی‌توانم اجازه بدهم که بروی.” دانشمند که بخودش آمده است در جواب می‌گوید: ” چیزی در آزمایش اشتباه شد. این «حالت صفر» تنها آغازی است و Serene پشت همه‌ی این ماجراهاست.” پس از این گفتوگوی کوتاه، زمان منجمد و ثابت شده شروع به انحطاط می‌کند و انفجار سراسر اتاق را در بر می‌گیرد، اما سه شخصیت حاضر در اتاق موفق می‌شوند به موقع فرار کنند.

 

 

Lake می‌گوید: ” ما بر دو توانایی خود تکیه و از آن استفاده می‌کنیم. ما آنچه از Alan Wake در مورد داستان گویی تعاملی یاد گرفته‌ایم را بکار برده و سقف بسیار بالاتر برده‌ایم. و هر آنچه از Max Payne در مورد اکشن سینمایی آموخته‌ایم را گرفته، و دوباره، آن را بالاتر برده‌ایم. ما این دو عنصر را در یک بازی در کنار هم آورده‌ایم و چیزی ساخته‌ایم که می‌توانید آن را « تجربه‌ی نهایی Remedy» بنامید.”

Quantum Break به صورت انحصاری در تاریخی نامعلوم در سال ۲۰۱۴ برای کنسول نسل بعد مایکروسافت یعنی Xbox One، عرضه خواهد شد.




هیچ

نظری درباره این مطلب ثبت نشده است