پیش نمایش بازی Wolfenstein: The New Order | بازگشتی برای اوج

پیش نمایش بازی Wolfenstein: The New Order | بازگشتی برای اوج

| ۱۶:۰۲ دقیقه، ۷ مهر ۱۳۹۲ | خبر

Spread the love
کمتر کسی را بین FPSبازان می‌توان ‌یافت کی بی‌جِی بلازکویچ را نشناسد.کسی که بار ها با سری Wolfenstein قدم به دنیای عناوین شوتر نهاده است.این سری از اوایل دهه ۸۰ وارد عرصه جهانی شد و سازنده آن ‌Muse Software،یکی از قدیمی ترین شرکت های بازیسازی می‌باشد که دیگر اسمی از آن باقی نیست و با توجه به ژرفای قدمت این عنوان می‌توان آن را پس از Spasim شروع کننده سبک تیراندازی‌اول‌شخص دانست.با پایان قرن بیستم،با شروع تغییرات و روی کار آمدن عناوین بسیار زیاد در ژانر شوتر Wolfenstein نیز دچار تحول شد و در سال ۲۰۰۱ شرکت id Software نسخه متفاوتی از این بازی را با نام “بازگشت به قلعه ولفنشتاین (Return to Castle Wolfenstein )”ساخته و توسط کمپانی اکتیویژن که پیش تر از آن هم در ورژن های متفاوتی کار نشر این عنوان را انجام داده بود به انتشار در آورد؛که با این کار سعی در به وجود آوردن کلیدی برای ادامه این سری در قالب یک IP امروزی داشت اما موفقیتی از این عمل حاصل نشد. Enemy Territory نیز یک Spin-Off بود که آن هم نتوانست توجه مخاطبین این سبک را به خود جلب کند تا اینکه در سال ۲۰۰۹،پس از گذشت ۶ سال نسخه ای قابل توجه از این بازی با همان عنوان Wolfenstein به انتشار در آمد،گرچه نتوانست با ساخته های هم‌سبکش چون COD: Modern Warfare 2 رقابتی را داشته باشد اما باز هم نام بی جِی را زنده کرد و هم اکنون نیز با گذشت تقریبا ۴ سال و با روی کار آمدن استدیوی جدید و ناشناخته‌ی MachineGames،اینبار Bethesda قصد دارد تا نسخه جدیدی از این خاطره کهن‌سال شوتر را با اسم The New Order منتشر کند،ولی باید توجه داشت که MG از تیمی کهنه کار و از نخبه‌گان سابق استاربریز بهره می‌برد.

ویلیام بی‌جِی بلازکویچ در سال ۱۹۱۱ در ایالات متحده امریکا از یک خانواده لهستانی-آمریکایی متولد شد.او پس از گذراندن دوران تحصیلی وارد ارتش شده و به عنوان یک درجه‌دار‌مخفی در قالب گروهبان کار خود را شروع کرد و مأمور شد تا فعالیت های سربازان رایش سوم را زیر نظر بگیرد و در این زمان متوجه چیز های عجیبی از جمله خلق قدرت های خارق‌العاده توسط نازی ها برای کنترل بشر که در قالب کریستال ها و موجودات دست‌سازی که نیروی بسیار زیادی داشتند شد.او بارها اقدام های مقامات نازی ها که به جهت نابودی بشر و به وجود آوردن ماشین های جنگی که از تن انسان های بی‌گناه شکل می‌گرفتند را منهدم نمود و در طول این مدت نیز صاحب برخی از ویژگی های جادویی و تعدادی از کریستال هایی که با هر کدامشان امکان نابودی یک شهر وجود داشت شد اما همه آن ها را در راه ازمیان برداشتن دشمنان ازدست داد.حال پانزده سال از جنگ جهانی دوم گذشته است اما دنیا هنوز در چالش به سر می برد،به گونه ای که در سال ۱۹۴۶نبرد همچنان در اروپا ادامه پیدا می‌کند و تا سال ۱۹۶۰ به درازا می‌کشد تا اینکه نازی ها پیروز از میدان مبارزه خارج می‌شوند،هم اکنون دنیای ماشینی و بی‌روح بیگانگان به حدی پیشرفت نموده که دیگر جایی برای زندگی عادی وجود ندارد.بی‌جِی پس از گذشت سالیان دراز همانند گذشته به مبارزه علیه قدرت های دست‌ساز می‌پردازد‌ ولی با عبور روزها و ماه‌ها او مسن تر از قبل شده است و حدود ۵۰ سال سن دارد،اما این پایان ماجرا نیست زیرا بلازکویچ دچار تغییراتی به‌غیر از سنُ سال شده و بعد از تقریباً ۲۵ سال قیام بر ساخته های نازی ها،خودش نیز همانند یک ماشین شده است،طبق تصمیمی که از سوی مقامات گرفته می‌شود،درجه او به کاپیتان ارتقا یافته و مسئولیت وی نیز برای انجام عملیات بر ضد دشمنان سنگین‌تر از قبل خواهد بود. مشخص است که The New Order ادامه‌ی نسخه قبلیست اما چیزی که از این عنوان به نمایش در آمد تغییرات را در بخش کارکتر های بازی نشان می‌داد که از آن نیز اطلاعات اندکی به بیرون درز پیدا کرده است و برخی از شخصیت های متحد و دشمن معرفی شده اند. Anya Oliwa زن ۳۷ ساله ایست که طبق گفته ها جزء متحدان بی‌جِی در این عنوان است و فردی لهستانی می‌باشد که در یک خانواده تحصیل کرده و روشنفکر متولد شده است.به گفته سازندگان در طول بازی نشان داده می‌شود که پدر و مادر آنیا برای دفاع از وی کشته می‌شوند و او نیز وارد جبهه متحدین می‌شود تا به بلازکویچ برای غلبه بر بیگانگان کمک کند.در آن سو Frau Engel زنی است که به نوعی ارتش عظیمی از نازی ها را اداره می‌کند و به عنوان کارکتر منفی در روند داستانی شناخته می‌شود.اِنگل از زمان جوانی اش وارد لشکر آلمان شد و طولی نکشید که به سمت یک درجه‌دار دست یافت و هدایت ماشین های جنگی دشمنان را در دست گرفت.به نظر می‌رسد او به عنوان هدف اصلی بی‌جِی در The New Order باشد.سایر شخصیت ها نیز بیشتر جنبه گذری دارند،این بدین معنیست که تنها در یک یا چند مرحله حضور می‌یابند و پس از آن توسط نیرو های دشمن کشته می‌شوند.

شاید علت اصلی سرزبان افتادن نام این سری را گیم‌پلی بسیار دشوار آن دانست.کسانی که نهایت درجه سختی این عنوان را انتخاب کنند قطعاً یک FPS باز حرفه ای به شمار می‌آیند زیرا هرکسی قادر به گذراندن برخی از مراحل نسخه های قبلی نبود.دشمنان بسیار سرسخت،تعداد زیاد حریفان و شرایط حاکم در جو گیم پلی سبب می‌شد تا پلیر ها وقت بیشتری را برای هر چپتر صرف کنند.هم‌اکنون نیز قرار است تا The New Order با همان چالش های قبلی که به گفته تیم سازنده بیشتر از قبل شده بازگردد.اینبار دیگر خبری از تول مدالیون نیست و اینکه آیا چیزی جایگزین آن شده است هم هنوز مشخص نشده.نازی ها در گیم پلی این عنوان بسیار قدرتمند تر شده اند و تعداد موجودات اهریمنی و همچنین ماشین های کشنده به حداکثر رسیده است.روند بازی نیز بسیار سریع‌تر از گذشته و اکثل‌عمل شخصیت اصلی هم طوفانی تر از قبل شده است.اینبار دشمنان منتظرتان نمی‌ایستند که کی از یک مکان بیرون می‌آیید تا شروع به تیرندازی کردن کنند؛آن ها به محض اینکه بازیباز را ببینند حمله‌ور می‌شوند و هرجا که پناهنده شوید به سراغتان خواهند آمد.سنگرگیری هم به شکل دستُ‌پا‌شکسته ای در تریلر های به نمایش در آمده قابل رویت بود،اما چیزی که جلب توجه می‌کرد سنگر گرفتن سربازان است که در حین تیراندازی سعی در دفاع کردن از خودشان را داشتند.در The New Order اسنیفر های کوچک جایشان را به موجودات غول‌پیکر چهارپایی که Mech Hound نامیده می‌شوند و تنی سنگی دارند داده‌اند ،سربازان و نگهبانانی که در خیابان ها حضور دارند برای مراقبت بیشتر از سگ های آهنی استفاده می‌کنند که اگر به چیزی مشکوک شوند سریعاً به آن حمله‌ور می‌شوند،غول های آهنی که ۶۰s Mech قلمداد می‌شوند نیز به کل شهر می‌تازند و همه چیز را تحت سلطه خود در آورده اند و درکنارشان هم UberSoldatها هستند که از تیمارستان های شهر به وجود می‌آیند،همچنین نازی ها اینبار قادر به هجوم دسته‌جمعی نیز خواهند بود و به این نوع گروه ها ارتش آهنی می‌گویند که بسیار قدرتمند و غیرقابل مهار می‌باشند .در حالی که نسخه قبلی ولفنشتاین به صورت دنیای باز(Open-World) بود و پلیر ها قادر به رفتُ آمد در کل منطقه گیم‌پلی بودند،اما هنوز صحبتی مبنی بر آزادی عمل در این بازی نشده و مشخص نیست که دست بازیکنان برای گشتُ‌گذار در اطراف بازی تا چه حد باز است،ولی چیزی که از تریلر ها مشخص بود وسعت بسیار زیاد محیط های شهری در The New Order می‌باشد.سازندگان به این موضوع اشاره داشته اند که مدت زیادی از گیم‌پلی بازی در تیمارستان های شهر صرف می‌شود و اتفاقات بسیاری از روند داستانی نیز در این مکان‌ها اتفاق می‌افتد.بخش مولتی‌پلیر و مُد های آنلاین نیز در این عنوان وجود نخواهد داشت و تمامی بخش های آن به صورت تک نفره روایت می شود.
مخفی‌کاری یکی از معیار های اصلی این سری است و از نسخه های گذشته تا آخرین عنوان از ولفنشتاین در همگی شاهد این تم بوده ایم.اینبار امکان قافلگیری از پشت هم وجود خواهد داشت،گرچند در گذشته شاهد این حرکت بوده ایم ولی آنقدر سطحی کار شده بود که با یک ضربه اسلحه دشمن از پشت کشته می‌شد،اما هم‌اکنون سیستمی تحت عنوان pass-time برای بازی تدارک دیده شده است که به وسیله آن می‌توان با یک چاقو از پشت سربازان دشمن را هدشات کرد. اینبار بازیباز برای از میان برداشتن دشمنان تنها اسلحه و یا چاقو را پیش رو ندارد بلکه امکانات دیگری نیز وجود خواهند داشت.بی‌جِی قادر است یک غول سنگی را به دنبال خود بکشاند و این تعقیبُ گریز را تا یک محیط تخریب شده ادامه بدهد و در یک لحظه تنها با کشیدن یک تکه آهن کل آن مکان را بر روی سر دشمن خود خراب کند.امکاناتی که در اختیار پلیر قرار می‌گیرد نیز دچار تحولات عظیمی شده است.برخی مکان ها موانعی را همچون فنس های فلزی دارند و برای عبور از آن گیم پلی به شما دستگاه جوش کوچکی که همانند یک کُلت است را ‌می‌دهد،اما این ابزار تنها برای بریدن دیواره ها نیست بلکه در برخی اوقات استفاده های بیشتری هم مثل کشتن دشمنان یا ایجاد مانع برای آن‌ها دارد.در حالی که در نسخه قبلی تنها با ۱۵ ۱۶ اسلحه به مبارزه کردن می‌پرداختیم اینبار شاهد تعداد متعددی سلاح و همچنین نارنجک خواهیم بود که هر کدامشان در دسته بندی جدا همچون دستی،مسلسل،انفجاری،اسنایپ ر و… قرار گرفته اند،البته دشمنان همانند گذشته هر کدام از اسلحه های به‌خصوصی بهره می‌برند که بستگی به اندازه و قدرتشان دارد،به قولی بزرگ برای بزرگتر و کوچک هم برای کوچکتر! سلاح های خاصی هم که در نسخه پیشین با آن‌ها روبرو شدیم به شکل متفاوت تری در روند گیم‌پلی وجود دارند،در این باره ‌می‌توان به BFG Effect اشاره کرد که شباهت تقریبی به Particle Cannon در بازی قبلی دارد.
The New Order قرار است با سرعت بیشتر،تخریب‌پذیری بالاتر و سختی فجیع‌تری به سراغ ریش‌سفیدان سبک FPS بیاید.به گفته تیم سازنده بازی آن‌ها همه تلاششان را برای حفظ ویژگی های قبلی این سری کرده اند و سعی در پیشرفت و عضمت بخشیدن بر روند آن را داشته اند و همچنین معتقدند که می‌خواهند چالش های بیشتری را برای بازیسازان فراهم آورند که به راحتی نتوان از سدشان گذشت.حال باید صبر کرد و دید که به قول سازندگان میتوانیم خون گریه کنیم :۸.۹ا خیر! [toc]




هیچ

نظری درباره این مطلب ثبت نشده است